Najnowsza historia butów biegowych adidas rozpoczęła się w 2013 roku razem z premierą boosta. Od tego czasu wokół „boostów” wyrosło kilka innych, zupełnie nowych rozwiązań, które dziś definiują większość butów tej marki.
Cholewka i dopasowanie
Primeknit
Tkana, bardzo elastyczna siatka. Odpowiedź na Nike Flywire. Bardzo elastyczna a przy swojej elastyczności bardzo wytrzymała. Oplata stopę jak druga skarpeta i dopasowuje się do jej kształtu co często jest bardzo dużą zaletą Primeknitowych cholewek. Czasami jednak dobre dopasowanie cholewki do stopy staje się minusem i przydałoby się trochę więcej swobody.

Techfit
Dziś trochę zapomniany, ale to on pojawił się wraz z pierwszymi „boostami”. Techfit jako materiał cholewki jest zupełnie inny od większości cienkich siateczek stosowanych w innych butach. Elastycznością przypomina Primeknit i również dopasowuje się do stopy. Jest też bardziej gęsty, gładki i elastyczny. Jak się z czasem okazało również trochę zbyt ciepły…
Ewoluował więc łącząc się z klasyczną siatką lub tworząc specyficzne nadruki. W Energy Boostach jest obecny do dziś.

Enginereed Mesh/Mesh
Mesh lub mówiąc prościej siatka. Klasyczny materiał z którego wykonane są cholewki butów biegowych. Występuje w kilku odmianach o różnej fakturze materiału.
Amortyzacja i miękkość
Boost
Boost to materiał złożony z tysięcy kapsułek piankowych. Wyprodukowana po raz pierwszy przez firmę Basf w 2013 roku. Pojawił się razem z Energy Boostsem i od tego czasu sukcesywnie pojawia się w kolejnych modelach.
Boost jest bardzo sprężysty i ma bardzo duże właściwości amortyzujące. W obecnej chwili ilość amortyzacji można określać stosunkiem pianki boost to pianki EVA. Im więcej boosta tym lepsza amortyzacja. I tak Ultraboost ma jej w podeszwie 100%, Energy 80% a na przykład Supernova 75%…

EVA
Druga pianka stosowana w parze z boostem. Najczęściej tworzy warstwę nad boostem, bliżej stopy. Jest to sposób stosowany przez wielu producentów i polega na tym, że amortyzacja (boost) jest ułożony niżej. Sztywniejsza pianka działająca niejako bardziej jako stabilizacja położona jest natomiast pomiędzy nią a stopą.

Trzymanie i stabilizacja
Energized Stability
Adidas bardzo ciekawie rozwiązuje też stabilizację w najnowszych modelach opartych na piance boost. Zamiast dużego elementu z innej pianki w przyśrodkowej stronie podeszwy większe upakowanie kapsułek boosta. Przykładowo w Ultraboostach jest ich 2300 a w Ultraboostach ST nawet 2800. Takie dane podaje adidas prawdopodobnie dla buta w rozmiarze 9 US.

Torsion
Torsion to coś co kiedyś w butach biegowych funkcjonowało jako duży sztywny plastykowy mostek pomiędzy przednią a tylną częścią buta. W przypadku adidas Torsion jest on zatopiony w piankę boost i często niewidoczny. Delikatnie usztywnia buta, ogranicza zbędne ruchy na boki i pomaga zachować naturalny ruch stopy.
Zewnętrzny bieżnik
Continental
Guma węglowa powstałe we współpracy z Continental Tyres. Według producenta zapewnia o 15-30% większą przyczepność w porównaniu do modeli konkurencji. Nie jest to zauważane na suchej nawierzchni ale da sie zauważyć że Continental bardzo dobrze trzyma się także na mokrych chodnikach i asfalcie…

Adiwear
„Zwykła” guma węglowa stosowana w butach adidas. O nieco słabszych parametrach od tych stosowanych w gumie Continental.
Stretchweb
Specyficzna siatkowana struktura bieżnika. Siatka ma dawać elastyczność i dobrą pracę bieżnika niezależnie od tego jak ląduje i jak przetacza się stopa.