Technologie w butach Hoka można podzielić na dwie grupy. Pierwszą są te rozwiązania które definiują większość butów tej marki i sprawiają że Hoka jest Hoką. Drugą są te z których Hoka korzysta aby ich produkty, w tym przypadku buty, były jeszcze lepsze.
Zacznę od tych bez których Hoka nie byłaby Hoką. Pierwsze trzy które wymieniam poniżej to takie swoiste DNA Hoki.
Maksymalizm amortyzacji
Maksymalizm to nie jest stricte technologia a bardziej filozofia całej marki, ale nie sposób o niej nie wspomnieć. Chodzi oczywiście o to, że w Hokach mamy dużo wyższą niż w klasycznych butach podeszwę, a co za tym idzie wyższą amortyzację. Przy czym wzrost amortyzacji nie oznacza wzrostu wagi buta. Często Hoki, choć mają więcej podeszwy niż konkurencyjne modele, są lżejsze.

Pod kątem technologicznym podeszwy te wykonane są z pianek EVA oraz jej pochodnych.
Active footframe
W skrócie to rama wokół stopy. Aby stopa na wysokiej podeszwie stała stabilnie potrzeba coś co ją ustabilizuje. W tym celu brzegi podeszwy są podniesione tak aby stworzyć coś w rodzaju „korytka” w którym leży stopa. Korytko to ogranicza uciekanie stopy na boki. To też dzięki niemu but szczególnie pod piętą wygląda na jeszcze bardziej przeładowany pianką niż jest w rzeczywistości.

Metarocker
W skrócie to „łódkowate” wyprofilowanie podeszwy. Wyczuwalne przede wszystkim w butach asfaltowych w których czuć „bujanie się” w przód i w tył. Takie wyprofilowanie ma za zadanie zarówno nie hamowanie stopy i buta w momencie lądowania, jak i wspomaganie przetoczenia i odbicia. Bez tego wyprofilowania prawdopodobnie Hoki miałyby dynamikę pustaków.

J-frame
Stabilizacja według Hoki. Rozwiązana w klasyczny sposób czyli poprzez element z twardszej pianki umieszczony po wewnętrznej części podeszwy. Jej zadanie to większe usztywnienie buta i jego ustabilizowanie. A dlaczego ma w nazwie „J”? Bo po wyjęciu go z buta (jeśli mamy możliwość jego rozczłonkowania) ma kształt litery J.

Martyx Technology
Materiał cholewki z dodatkiem włókien kompozytowych. Bardzo lekki i cienki a jednocześnie zapewniający dużą wytrzymałość. Jego konstrukcja jest taka, że bez problemu przepuszcza powietrze oraz chroni przed przedostawaniem się do środka np. ziarenek piasku. Kunszt Martyxowej cholewki widać zerkając na buta pod światło. Martyx stosowany jest w Speedgoacie EVO.

Carbon fiber plate
Płytka z włókna węglowego która zadebiutowała w Carbon X. Płytka taka jest sztywniejsza niż pianka którą jest otoczona i zapewnia odpowiednią sprężystość. Bez karbonowej płytki ciężko mogłoby być uzyskać taką dynamikę samą pianką.

Vibram Megagrip
Mieszanka gumowa łącząca w sobie zarówno przyczepność na mokrych i suchych nawierzchniach i długą żywotność. Technologia powstała pierwotnie pod kątem butów wspinaczkowych a teraz obecna także między innymi w butach biegowych. Warto też pamiętać, że Vibram Megagrip to mieszanka gum a nie konkretny „wzór” bieżnika. Może występować w butach o różnej agresywności bieżnika.

Gore-tex
Membrana zapewniająca wodoszczelność, wiatroszczelność i oddychalność. Nie pozwala na dostawanie się kropli wody do środka a jednocześnie nie ogranicza wydostawania się pary wodnej i potu z środka. Podobnie jak Matryx czy Vibram jest to technologia zewnętrzna którą można spotkać w produktach różnych firm.

To wszystko. Trzy główne technologie definiujące DNA całej marki. Kilka innych, gdzie Hoka często sięga po rozwiązania firm specjalizujących się czy to w produkcji bieżników, membran czy cholewek.
Buty do biegania po twardej nawierzchni Hoka amortyzacja b.dobra natomiast warstwa ścieralna nic nie przesadzam wystarczy na 50 km
Ja jednak uważam, że przesadzasz i to grubo 😉