Saucony Ride 18 – łączą komfort z przyjemną dynamiką

10 stycznia 2025 6  min czytania
Saucony Ride 18

Saucony Ride 18 to model butów do biegania, który w kategorii uniwersalnych butów treningowych wyróżnia się przyjemną dynamiką. To model doskonały do codziennego treningu na twardych miejskich nawierzchniach. To obuwie, które płynnie dostosowuje się do Twojego tempa i stylu biegu, dzięki czemu jest to niezawodny partner na każdą przebieżkę – niezależnie od tego, czy pokonujesz kilometry w centrum miasta, czy po podmiejskich uliczkach.

REKLAMA

Podstawowe informacje

  • marka: Saucony
  • rok premiery: 2025
  • nawierzchnia: asfalt
  • typ buta: treningowy
  • typ stopy: neutralna
  • najlepszy do: codzienne treningi
  • cena regularna: 699 zł

Dane techniczne

amortyzacja: bardzo duża
5/6
wysokość podeszwy: średnia
35/27 mm
drop: klasyczny
8 mm
bieżnik: płaski
1,3 mm
szerokość cholewki: szeroka
107,3 mm
waga: średnia
298 g

Przeznaczenie

Saucony Ride 18 to but biegowy o bardzo dobrym poziomie amortyzacji, stworzony z myślą o treningach na twardych nawierzchniach. Świetnie sprawdzi się podczas codziennych przebieżek po asfaltowych drogach, chodnikach wybrukowanych kostką, a także na szutrowych ścieżkach podmiejskich. To uniwersalna opcja dla biegaczy, którzy oczekują wygody i wszechstronności w jednym modelu. Co ważne, Ride 18 to but o neutralnym profilu, odpowiedni dla biegaczy o masie ciała do około 90 kilogramów.

Saucony Ride 18
  • bardzo duża amortyzacja,
  • lekki profil ułatwiający przetaczanie,
  • dosyć dynamiczny jak na „codzienną treningówkę”
  • dobrze dopasowany w rejonie śródstopia,
  • obniżony do 8 mm drop.
  • ciężko wskazać

Buty do biegania Saucony – co jest co?

W ofercie marki Saucony znajdziemy dwa uniwersalne modele butów treningowych: Ride i Guide. Oba zapewniają porównywalny poziom amortyzacji oraz oferują przyjemną dynamikę, co wyróżnia je w kategorii obuwia treningowego. Są przeznaczone dla biegaczy o masie ciała do 90 kilogramów, jednak różnią się poziomem stabilizacji i dopasowaniem do typu stopy. Ride to idealny wybór dla osób o stopach neutralnych, natomiast Guide został zaprojektowany z myślą o biegaczach z nadmierną pronacją.

Więcej o tych oraz innych modelach znajdziesz w naszym zestawieniu butów do biegania Saucony.

TRENINGOWE
NEUTRALNE
TRENINGOWE
ZE STABILIZACJĄ
TRENINGOWE Z
DUŻĄ STABILIZACJĄ
największa
amortyzacja
Saucony Triumph 22 - niebieskie
Triumph 22
Saucony Tempus 2
Tempus 2
bardzo duża
amortyzacja
Saucony Ride 18 - żółte
Ride 18
Saucony Guide 17 - niebieskie
Guide 17
Saucony Omni 22
Omni 22
duża
amortyzacja

Alternatywy dla Saucony Ride 17

Ride to model z najpopularniejszego segmentu butów do biegania – uniwersalnych butów treningowych przeznaczonych do codziennego użytku. W tej kategorii wybór alternatyw jest ogromny, ale co sprawia, że Ride zasługuje na uwagę? Przede wszystkim wyróżnia się nieco większą dynamiką, co czyni go wyjątkowym wśród modeli o podobnym przeznaczeniu. Jest to idealna opcja dla biegaczy, którzy szukają balansu między komfortową amortyzacją a sprężystym odbiciem, które wspiera bardziej efektywny bieg.

Chcesz poznać inne modele butów do biegania o podobnym poziomie amortyzacji i podobnie uniwersalnych? Zapraszam do sprawdzenia zestawienia butów do biegania.

MODELWYSOKOŚĆ
PODESZWY (mm)
DROP (mm)WAGA
MĘSKI (gram)
WAGA
DAMSKI (gram)
CENA (zł)
adidas Supernova Rise 236/2610275230699
Asics Gel-Cumulus 2537/298253222749
Brooks Ghost 1635/2412278249699
Hoka Clifton 932/275248205699
Mizuno Wave Rider 2838/2612273235719
New Balance 880 v14b.d.8270209699
Nike Zoom Pegasus 4137/2710297251649
On Cloudsurfer 732/2210245205799
Saucony Ride 1835/278275213699
REKLAMA

Amortyzacja i delikatna dynamika

Środkowa podeszwa w Saucony Ride 18 została wykonana z nowoczesnej pianki PWRRUN+, która jest ulepszoną wersją pianki PWRRUN. W porównaniu z poprzednią wersją, pianka PWRRUN+ jest aż o 28% lżejsza, absorbuje o 5% więcej wstrząsów, a jednocześnie jest dwukrotnie bardziej elastyczna i trzykrotnie wytrzymalsza. Te cechy sprawiają, że Ride 18 wyróżnia się wyjątkowym połączeniem lekkości, trwałości i wydajności amortyzacji.

Saucony Ride 18 - PWRRUN plus

But oferuje wysokość podeszwy 35 milimetrów pod piętą i 27 milimetrów pod palcami, co daje 8 milimetrowy drop. Są to wartości standardowe dla tego segmentu obuwia, a przy tym zapewniają komfort zarówno na dłuższych trasach, jak i podczas codziennych treningów.

Dzięki zachowaniu subtelnego wyprofilowania podeszwy, Ride 18 sprzyja płynnemu przetaczaniu stopy od pięty do palców. Choć efekt ten nie jest bardzo agresywny, to w praktyce but wyczuwalnie wspiera naturalny rytm biegu, zapewniając delikatne wrażenie dynamiki. To połączenie, czyli solidna amortyzacja i przyzwoita dynamika, czynią ten model wyjątkowo wszechstronnym i przyjemnym w użytkowaniu.

Saucony Ride 18 - przód

Bieżnik płaski ale wystarczająco agresywny

Bieżnik w modelu Saucony Ride 18 nie przeszedł dużych zmian w porównaniu do swojego poprzednika. Wykorzystano tutaj sporo gumy XT-900, która pokrywa zarówno przednią, jak i tylną część podeszwy. Dzięki temu bieżnik cechuje się dobrą trwałością – co potwierdzają wcześniejsze edycje modelu, które nie miały problemów z szybkim zużyciem.

Faktura bieżnika jest stosunkowo płaska, ale w porównaniu z poprzednikiem zagłębienia są rzadsze i nieco głębsze, osiągając głębokość 1,3 milimetra. Na pierwszy rzut oka bieżnik może wydawać się mało agresywny, jednak w praktyce ,,daje radę”. Na asfaltowych drogach, chodnikach i szutrowych trasach zapewnia dobrą przyczepność, co czyni go niezawodnym kompanem podczas codziennych treningów.

Saucony Ride 18 - bieżnik

Cholewka klasyczna

Cholewka w Saucony Ride 18 została wykonana z technicznej siatki, która przypomina materiał zastosowany w poprzednim modelu. Z zewnątrz posiada niewielkie nacięcia, nadające jej nowoczesny wygląd, natomiast od wewnątrz jest gładka i przyjemna dla stopy, co zapewnia wysoki komfort użytkowania. Przestrzeń w przedniej części buta jest duża, a szerokość buta w najszerszym miejscu wynosi 107,3 milimetra. Dzięki temu zapewnia wystarczającą ilość miejsca dla stóp, co może być szczególnie korzystne podczas dłuższych spokojnych treningów.

Saucony Ride 18 - toebox

Środkowa część cholewki została zaprojektowana z myślą o dobrym trzymaniu stopy. Znajdziemy tutaj też zintegrowany język, połączony miękkim materiałem z cholewką. Takie rozwiązanie z jednej strony zwiększa dopasowanie buta. Takie rozwiązanie zapobiega też przesuwaniu się języka na boki podczas biegu.

Zapiętek w Saucony Ride 18 to klasyczna konstrukcja z wewnętrznym, klinowatym usztywnieniem. Taka konstrukcja skutecznie zapobiega przechylaniu się stopy na boki i oferuje solidną stabilność podczas biegania. W połączeniu z odpowiednio wyprofilowaną cholewką, całość dobrze trzyma stopę i pozwala cieszyć się komfortem podczas codziennych treningów.

Saucony Ride 18 - zapiętek

Waga bardzo lekka

Zgodnie z danymi producenta, męska wersja Saucony Ride 18 waży 275 gramów, a damska 213 gramów, co stanowi niewielki spadek w porównaniu do poprzedniej edycji tego modelu.

W moim rozmiarze, czyli 12 US, masa buta wynosi 298 gramów, co oznacza, że jest o 33 gramy lżejszy niż Ride 17, a dokładnie tyle samo – ciekawostka – ważył Ride 16. Wartość ta plasuje się znacznie poniżej średniej w kategorii uniwersalnych butów do codziennego biegania, która wynosi 333 gramów. Saucony Ride 18 należy więc do 10% najlżejszych modeli w tym segmencie. Jeśli zależy Ci na lekkich, dynamicznych butach treningowych, ten model jest zdecydowanie wart uwagi!

Saucony Ride 18 - detal

Podsumowanie

Saucony Ride 18 nie przeszedł wielkich zmian w stosunku do swojego poprzednika. To cały czas lekki i dynamiczny model, który doskonale łączy komfort z przyjemną dynamiką na twardych nawierzchniach. Dzięki nowoczesnej piance PWRRUN+, delikatnemu wyprofilowaniu i lekkiej konstrukcji oferuje świetne wsparcie zarówno podczas spokojnych treningów jak i tych nieco szybszych. Jeśli szukasz uniwersalnych butów, Ride 18 z pewnością spełni Twoje oczekiwania.

REKLAMA
Paweł Matysiak
Autor tekstu Paweł Matysiak

Bieganiem oraz doborem odpowiednich butów do biegania zajmuję się od kilkunastu lat. Prywatnie jestem biegaczem-amatorem a w swojej biegowej przygodzie startowałem zarówno na 1000 metrów na bieżni jak i w górskich biegach ultra. Zawodowo udzielam porad dotyczących wyboru odpowiednich butów do biegania. Sam mam ich w domu więcej niż jestem w stanie policzyć.

Subscribe
Powiadom o
guest
4 Komentarze
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Gee
Gee
2 miesięcy temu

Zamówione. Mam obecnie Ride 17 (czegoś mu brakuje, twardsza podeszwa, ale niezbyt dynamiczny), Triumpha 22 (zbyt mocny budyń, który o dziwo po 200-300km nabiera dynamiki), oraz miałem 21, który był genialnym butem oprócz słabej cholewki (dziury tam, gdzie mam duży palec, w 22 i Ride 17 nie mam tego problemu). Pierwsze recenzje są jednoznaczne: mówią, że to jakby model Triumpha 21.Nie mogę się doczekać, aż dostanę i zrobię nimi dłuższego longa w ciut mocniejszym tempie.

Gee
Gee
2 miesięcy temu

Po lewej Ride 17, po prawej Ride 18. Hmm… Pierwsze wrażenia napisałbym, że dość przeciętne. But z pewnością ciut szerszy (17 już była szeroka), rozmiarowo bez zmian i czuć że lżejszy. Teraz już znam odpowiedź: zabrano trochę pianki. W podeszwie przerzucono trochę gumy XT-900 do przodu, kosztem zabrania jej z tyłu, więc może być lepsza przyczepność przy większych prędkościach dla tych co biegają nie z pięty. Cholewka z większymi otworami na odprowadzanie ciepła ze stropy. Na chwilę obecną but nie jest warty tej ceny, zwłaszcza że Ride 17 można wyrywać za 450-500zł. Podejrzewam, że Saucony zrobił następującą roszadę: Triumph 22 był zbyt gąbczasty, więc wracamy w 23 do miękkości jak było 21 i ze względu, że wtedy różnice w miękkości byłby zbyt małe do Ride, to zabieramy również w 18 wspomnianą piankę. Nie wiem, czy je zostawię. Muszę się z tym przespać 🙂

1000013195
Filip
Filip
2 miesięcy temu

Witam jakie buty byście polecili na krótkie dystansy, ponieważ robię tylko interwały oraz na siłownię. Kwota 600/950. Myślałem nad adasiem takumi sen 10 ale no nie wiem jestem otwarty na wszystko

Gee
Gee
1 miesiąc temu
Reply to  Filip

Pytanie jak jesteś zaawansowany. Jakie tempo, co chcesz osiągnąć. W Ride 17 da się szybko pobiegać, zrobić interwały. To but naprawę uniwersalny. Teraz można wyrwać nawet za 450zł. Resztę na suple lub „suple” na siłke 😉 Chyba, że chcesz biegać bardzo mocno. Wtedy coś z karbonem lub nylonem. Obecnie mam Jome R-1000 i ostatnio z marszu zrobiłem sobie życiówkę na 5km i 10km na stadionie. Szatan nie but.

Last edited 1 miesiąc temu by Gee