Saucony Ride 18 to model butów do biegania, który w kategorii uniwersalnych butów treningowych wyróżnia się przyjemną dynamiką. To model doskonały do codziennego treningu na twardych miejskich nawierzchniach. To obuwie, które płynnie dostosowuje się do Twojego tempa i stylu biegu, dzięki czemu jest to niezawodny partner na każdą przebieżkę – niezależnie od tego, czy pokonujesz kilometry w centrum miasta, czy po podmiejskich uliczkach.
Podstawowe informacje
Dane techniczne
Przeznaczenie
Saucony Ride 18 to but biegowy o bardzo dobrym poziomie amortyzacji, stworzony z myślą o treningach na twardych nawierzchniach. Świetnie sprawdzi się podczas codziennych przebieżek po asfaltowych drogach, chodnikach wybrukowanych kostką, a także na szutrowych ścieżkach podmiejskich. To uniwersalna opcja dla biegaczy, którzy oczekują wygody i wszechstronności w jednym modelu. Co ważne, Ride 18 to but o neutralnym profilu, odpowiedni dla biegaczy o masie ciała do około 90 kilogramów.

Plusy
- bardzo duża amortyzacja,
- lekki profil ułatwiający przetaczanie,
- dosyć dynamiczny jak na „codzienną treningówkę”
- dobrze dopasowany w rejonie śródstopia,
- obniżony do 8 mm drop.
Minusy
- ciężko wskazać
Buty do biegania Saucony – co jest co?
W ofercie marki Saucony znajdziemy dwa uniwersalne modele butów treningowych: Ride i Guide. Oba zapewniają porównywalny poziom amortyzacji oraz oferują przyjemną dynamikę, co wyróżnia je w kategorii obuwia treningowego. Są przeznaczone dla biegaczy o masie ciała do 90 kilogramów, jednak różnią się poziomem stabilizacji i dopasowaniem do typu stopy. Ride to idealny wybór dla osób o stopach neutralnych, natomiast Guide został zaprojektowany z myślą o biegaczach z nadmierną pronacją.
Więcej o tych oraz innych modelach znajdziesz w naszym zestawieniu butów do biegania Saucony.
TRENINGOWE NEUTRALNE | TRENINGOWE ZE STABILIZACJĄ | TRENINGOWE Z DUŻĄ STABILIZACJĄ | |
---|---|---|---|
największa amortyzacja | ![]() Triumph 22 | ![]() Tempus 2 | |
bardzo duża amortyzacja | ![]() Ride 18 | ![]() Guide 17 | ![]() Omni 22 |
duża amortyzacja |
Alternatywy dla Saucony Ride 17
Ride to model z najpopularniejszego segmentu butów do biegania – uniwersalnych butów treningowych przeznaczonych do codziennego użytku. W tej kategorii wybór alternatyw jest ogromny, ale co sprawia, że Ride zasługuje na uwagę? Przede wszystkim wyróżnia się nieco większą dynamiką, co czyni go wyjątkowym wśród modeli o podobnym przeznaczeniu. Jest to idealna opcja dla biegaczy, którzy szukają balansu między komfortową amortyzacją a sprężystym odbiciem, które wspiera bardziej efektywny bieg.
Chcesz poznać inne modele butów do biegania o podobnym poziomie amortyzacji i podobnie uniwersalnych? Zapraszam do sprawdzenia zestawienia butów do biegania.
MODEL | WYSOKOŚĆ PODESZWY (mm) | DROP (mm) | WAGA MĘSKI (gram) | WAGA DAMSKI (gram) | CENA (zł) |
---|---|---|---|---|---|
adidas Supernova Rise 2 | 36/26 | 10 | 275 | 230 | 699 |
Asics Gel-Cumulus 25 | 37/29 | 8 | 253 | 222 | 749 |
Brooks Ghost 16 | 35/24 | 12 | 278 | 249 | 699 |
Hoka Clifton 9 | 32/27 | 5 | 248 | 205 | 699 |
Mizuno Wave Rider 28 | 38/26 | 12 | 273 | 235 | 719 |
New Balance 880 v14 | b.d. | 8 | 270 | 209 | 699 |
Nike Zoom Pegasus 41 | 37/27 | 10 | 297 | 251 | 649 |
On Cloudsurfer 7 | 32/22 | 10 | 245 | 205 | 799 |
Saucony Ride 18 | 35/27 | 8 | 275 | 213 | 699 |
Amortyzacja i delikatna dynamika
Środkowa podeszwa w Saucony Ride 18 została wykonana z nowoczesnej pianki PWRRUN+, która jest ulepszoną wersją pianki PWRRUN. W porównaniu z poprzednią wersją, pianka PWRRUN+ jest aż o 28% lżejsza, absorbuje o 5% więcej wstrząsów, a jednocześnie jest dwukrotnie bardziej elastyczna i trzykrotnie wytrzymalsza. Te cechy sprawiają, że Ride 18 wyróżnia się wyjątkowym połączeniem lekkości, trwałości i wydajności amortyzacji.

But oferuje wysokość podeszwy 35 milimetrów pod piętą i 27 milimetrów pod palcami, co daje 8 milimetrowy drop. Są to wartości standardowe dla tego segmentu obuwia, a przy tym zapewniają komfort zarówno na dłuższych trasach, jak i podczas codziennych treningów.
Dzięki zachowaniu subtelnego wyprofilowania podeszwy, Ride 18 sprzyja płynnemu przetaczaniu stopy od pięty do palców. Choć efekt ten nie jest bardzo agresywny, to w praktyce but wyczuwalnie wspiera naturalny rytm biegu, zapewniając delikatne wrażenie dynamiki. To połączenie, czyli solidna amortyzacja i przyzwoita dynamika, czynią ten model wyjątkowo wszechstronnym i przyjemnym w użytkowaniu.

Bieżnik płaski ale wystarczająco agresywny
Bieżnik w modelu Saucony Ride 18 nie przeszedł dużych zmian w porównaniu do swojego poprzednika. Wykorzystano tutaj sporo gumy XT-900, która pokrywa zarówno przednią, jak i tylną część podeszwy. Dzięki temu bieżnik cechuje się dobrą trwałością – co potwierdzają wcześniejsze edycje modelu, które nie miały problemów z szybkim zużyciem.
Faktura bieżnika jest stosunkowo płaska, ale w porównaniu z poprzednikiem zagłębienia są rzadsze i nieco głębsze, osiągając głębokość 1,3 milimetra. Na pierwszy rzut oka bieżnik może wydawać się mało agresywny, jednak w praktyce ,,daje radę”. Na asfaltowych drogach, chodnikach i szutrowych trasach zapewnia dobrą przyczepność, co czyni go niezawodnym kompanem podczas codziennych treningów.

Cholewka klasyczna
Cholewka w Saucony Ride 18 została wykonana z technicznej siatki, która przypomina materiał zastosowany w poprzednim modelu. Z zewnątrz posiada niewielkie nacięcia, nadające jej nowoczesny wygląd, natomiast od wewnątrz jest gładka i przyjemna dla stopy, co zapewnia wysoki komfort użytkowania. Przestrzeń w przedniej części buta jest duża, a szerokość buta w najszerszym miejscu wynosi 107,3 milimetra. Dzięki temu zapewnia wystarczającą ilość miejsca dla stóp, co może być szczególnie korzystne podczas dłuższych spokojnych treningów.

Środkowa część cholewki została zaprojektowana z myślą o dobrym trzymaniu stopy. Znajdziemy tutaj też zintegrowany język, połączony miękkim materiałem z cholewką. Takie rozwiązanie z jednej strony zwiększa dopasowanie buta. Takie rozwiązanie zapobiega też przesuwaniu się języka na boki podczas biegu.
Zapiętek w Saucony Ride 18 to klasyczna konstrukcja z wewnętrznym, klinowatym usztywnieniem. Taka konstrukcja skutecznie zapobiega przechylaniu się stopy na boki i oferuje solidną stabilność podczas biegania. W połączeniu z odpowiednio wyprofilowaną cholewką, całość dobrze trzyma stopę i pozwala cieszyć się komfortem podczas codziennych treningów.

Waga bardzo lekka
Zgodnie z danymi producenta, męska wersja Saucony Ride 18 waży 275 gramów, a damska 213 gramów, co stanowi niewielki spadek w porównaniu do poprzedniej edycji tego modelu.
W moim rozmiarze, czyli 12 US, masa buta wynosi 298 gramów, co oznacza, że jest o 33 gramy lżejszy niż Ride 17, a dokładnie tyle samo – ciekawostka – ważył Ride 16. Wartość ta plasuje się znacznie poniżej średniej w kategorii uniwersalnych butów do codziennego biegania, która wynosi 333 gramów. Saucony Ride 18 należy więc do 10% najlżejszych modeli w tym segmencie. Jeśli zależy Ci na lekkich, dynamicznych butach treningowych, ten model jest zdecydowanie wart uwagi!

Podsumowanie
Saucony Ride 18 nie przeszedł wielkich zmian w stosunku do swojego poprzednika. To cały czas lekki i dynamiczny model, który doskonale łączy komfort z przyjemną dynamiką na twardych nawierzchniach. Dzięki nowoczesnej piance PWRRUN+, delikatnemu wyprofilowaniu i lekkiej konstrukcji oferuje świetne wsparcie zarówno podczas spokojnych treningów jak i tych nieco szybszych. Jeśli szukasz uniwersalnych butów, Ride 18 z pewnością spełni Twoje oczekiwania.
Zamówione. Mam obecnie Ride 17 (czegoś mu brakuje, twardsza podeszwa, ale niezbyt dynamiczny), Triumpha 22 (zbyt mocny budyń, który o dziwo po 200-300km nabiera dynamiki), oraz miałem 21, który był genialnym butem oprócz słabej cholewki (dziury tam, gdzie mam duży palec, w 22 i Ride 17 nie mam tego problemu). Pierwsze recenzje są jednoznaczne: mówią, że to jakby model Triumpha 21.Nie mogę się doczekać, aż dostanę i zrobię nimi dłuższego longa w ciut mocniejszym tempie.
Po lewej Ride 17, po prawej Ride 18. Hmm… Pierwsze wrażenia napisałbym, że dość przeciętne. But z pewnością ciut szerszy (17 już była szeroka), rozmiarowo bez zmian i czuć że lżejszy. Teraz już znam odpowiedź: zabrano trochę pianki. W podeszwie przerzucono trochę gumy XT-900 do przodu, kosztem zabrania jej z tyłu, więc może być lepsza przyczepność przy większych prędkościach dla tych co biegają nie z pięty. Cholewka z większymi otworami na odprowadzanie ciepła ze stropy. Na chwilę obecną but nie jest warty tej ceny, zwłaszcza że Ride 17 można wyrywać za 450-500zł. Podejrzewam, że Saucony zrobił następującą roszadę: Triumph 22 był zbyt gąbczasty, więc wracamy w 23 do miękkości jak było 21 i ze względu, że wtedy różnice w miękkości byłby zbyt małe do Ride, to zabieramy również w 18 wspomnianą piankę. Nie wiem, czy je zostawię. Muszę się z tym przespać 🙂
Witam jakie buty byście polecili na krótkie dystansy, ponieważ robię tylko interwały oraz na siłownię. Kwota 600/950. Myślałem nad adasiem takumi sen 10 ale no nie wiem jestem otwarty na wszystko
Pytanie jak jesteś zaawansowany. Jakie tempo, co chcesz osiągnąć. W Ride 17 da się szybko pobiegać, zrobić interwały. To but naprawę uniwersalny. Teraz można wyrwać nawet za 450zł. Resztę na suple lub „suple” na siłke 😉 Chyba, że chcesz biegać bardzo mocno. Wtedy coś z karbonem lub nylonem. Obecnie mam Jome R-1000 i ostatnio z marszu zrobiłem sobie życiówkę na 5km i 10km na stadionie. Szatan nie but.